Prăjiturici şi alte dulciuri.

Prajitura de iaurt

Am descoperit o prajitura  care se face atat de simplu, incat si un copil ar reusi sa o faca( cu supraveghere). Deci daca vreti sa faceti rapid o prajitura, va recomand aceasta prajitura cu iaurt din ”Carte regala de bucate”. Imi cer scuze ca nu am poze din timpul pregatirii blatului si glazurii  caci tocmai mi se descarcasera bateriile aparatului. Oricum , nu are cum sa nu va iasa!!

Ingrediente aluat:

–         1 iaurt de 125ml (orice marca, iaurt natur sau cu fructe)

–         3 oua

–         1 pahar de la iaurt cu ulei

–         2 pahare de la iaurt cu zahar tos

–         3 pahare de iaurt cu faina alba

–         2 lingurite de praf de copt

–         1 praf sare

Glazura:

–         50 g de unt

–         100g de cacao

–         1 praf sare

–         80ml lapte

–         350 g zahar pudra

–         1 ½ lingurita de concentrat de vanilie sau esenta de vanilie

Mod de preparare:

Dati drumul la cuptor la 180 grade C si apucati-va de aluat. Puneti iaurtul intr-un castron si cu un tel amestecati pe rand uleiul, zaharul si ouale. La sfarsit se adauga faina si praful de copt. Intr-o tava mai mica decat cea de aragaz (se poate folosi si o tava rotunda) se pune hartie de copt si se toarna aluatul indreptandu-se bine. Tava se da la cuptor pentru 35-40min. (faceti testul cu scobitoarea).

Trecem la facut glazura. Intr-o oala mica dizolvam cacaoa cu laptele, sarea si zaharul la foc mic. Se ia de pe foc si se adauga untul moale mestecand mereu pentru incorporare. La sfarsit se adauga concentratul de vanilie. Daca este prea densa glazura mai adaugati un pic de lapte.

Glazura se intinde pe prajitura racita. Se taie in orice forme dorim si…pofta buna.

Atat de simplu si rapid incat va spun : Spor la prajiturit!!!

 

Single Post Navigation

16 thoughts on “Prajitura de iaurt

  1. Ce bine ca mi-ai adus aminte de aceasta prajitura!!! Mama o face cu visine, sau alte fructe. Buna!!!!!

  2. DiaMar bucataria galbena on said:

    Foarte bine arata.Imi place.O seara buna!

  3. Cristina ideea cu fructele e foarte buna. O sa incerc ca tot vine sezonul . Te pup.

  4. imi plac prajiturile cu iaurt (iaurtul da blaturilor o pufosenie faina).
    reteta ta, daca spui ca e usor de facut (se si vede din reteta) o trec in caietul cu retete:)
    :* o dupa-amiaza superba!

  5. Bun de tot! Cu iaurt – yummmi!

  6. Iaurtul e bun tareee in multe retete .

  7. Angela Bucur on said:

    Iam,iam,abia astept sa o fac!

  8. katy 123 on said:

    Am facut si eu prajiturica prin toamna. E foarte buna. Maine o repet 😀
    Te pup

  9. Ei bine, de astfel de retete am eu nevoie! Pentru ca vreau sa pap, dar nu sunt bucatar profesionist 🙂

Lasă un comentariu