Prăjiturici şi alte dulciuri.

Tort cu crema de caramel si frisca (tort marin pt.Horia)

tort marin

Fiecare tort e o aventura , e un  joc unde trebuie sa aduni in varful degetelor si in suflet: imaginatie si ceva pricepere . E un joc frumos unde sunt mai multi castigatori si nimeni nu se supara…asta in cazul in care iti iese tortul.

Anul acesta Horia a vrut un tort care sa simbolizeze vara si cum sezonul asta a devenit pescar, printr-un amalgam de conexiuni a iesit ca vrea un tort marin si musai sa aiba si un soare.

Daca tot s-a anuntat tort de vara am zis ca o crema usoara e super si initial m-am gandit la o crema de lamaie si una de caramel. Sa vezi faza ca cea de lamaie nu mi-a iesit(nu stiu de ce credeam eu ca un ganache cu ciocolata alba si lamaie o sa-mi iasa fara gelatina…). Am improvizat cu altceva si am scos-o la capat.

Sa va zic cam ce-am facut pentru un tort ce s-a dovedit a fi delicios.

tort marin1

Ingrediente blat:

–         6 oua

–         6 linguri zahar cu varf

–         6 linguri de faina cu varf

–         1 praf sare

–         2 linguri de cacao

Ingrediente crema 1 de caramel:

–         100g zahar

–         300ml lapte

–         1 praf de budinca de caramel (Dr. Oetker)

–         100g unt

Ingrediente crema 2 de frisca cu ciocolata:

–         500g de smantana dulce

–         150 g zahar

–         1 ciocolata (eu am folosit una cu crema de capucino -ciocolata Schogetten, pt. ca asta aveam in casa)

Ingrediente sirop pt. blat:

–         200g zahar

–         200g apa

  Mod de preparare:

Mai intai coacem trei foi de pandispan:una galbena si doua cu cacao. Am folosit o tava rotunda cu diametrul de 24 cm. Fiecare foaie se face din 2oua, 2linguri de zahar si 2 linguri de faina. Pentru cele de cacao se adauga cate o lingura de cacao. Dupa ce se bat bine ouale cu zaharul se adauga faina si se coace la 180grade, timp de cca 10 min intr-o tava cu hartie de copt.

Foile se pun pe gratar la racorit.

Crema de caramel: Zaharul se caramelizeaza intr-o oala cu fundul dublu iar cand a capatat o culoare frumoasa se toarna laptele. Se lasa la foc mic pana se dizolva complet zaharul. In momentul cand incepe sa clocoteasca se adauga praful de budinca dizolvat in cateva linguri de apa rece. Se amesteca bine pana se ingroasa si se da oala deoparte. Dupa ce s-a racorit un pic aceasta compozitie se adauga untul. Din cand in cand amestecam compozitia , ulterior o ducem la rece pana se ingroasa.

    Crema de frisca cu ciocolata: Se bate smantana cu zaharul pana se obtine frisca. Nu insistati mult cu batutul caci riscati sa obtineti unt. Daca smantana nu este de calitate folositi un intaritor de frisca.

   Sirop pt.insiropat: se arde zaharul pana se caramelizeaza apoi se adauga apa. Acesta va fi siropul pentru foile de tort. Foile se insiropeaza putin deoarece sunt destul de moi, dar un plus de aroma de caramel nu strica.

tort marin2

     Asamblare: 1 foaie de cacao, crema de caramel, 1 foaie de pandispan, frisca si ciocolata taiata bucatele, 1 foaie cacao. Tortul se orneaza cu frisca si dupa plac cu orice decoratiuni va sunt la indemana. Eu am folosit un pic de nuca de cocos albastra pentru apa, delfini de jeleu, menta pentru ierburi marine…etc.

    In final tortul a fost pe placul lui Horia si nimeni n-a lasat in farfurie…va vine sa credeti? Inseamna ca a fost bun.

tort marin4

Cam asta-i povestea. Spor la prajiturit!

 

 

Single Post Navigation

5 thoughts on “Tort cu crema de caramel si frisca (tort marin pt.Horia)

  1. Arata grozav tortul!Weekend placut!

  2. oh, wow! m-ai dat gata cu tortul asta marin, mai ales ca ma pregatesc pentru o saptamana pe malul marii. sa-l privesc m-a facut si mai nerabdatoare! arata minunat si sunt convinsa ca si gustul este pe masura! nu ma mira ca nu a mai ramas nimic in farfurie!

    iti doresc o duminica minunata si… racoroasa!

  3. micsa speranta on said:

    arata super.eu,nu m-am gandit la culoare.am de invatat nu gluma.pop

Lasă un comentariu