Prăjiturici şi alte dulciuri.

Sirop de coacaze negre

sirop coacaze2

Despre coacaze …numai de bine.  Le ador , le alint si ma bucur de gustul lor in fiecare  vara. Bogate in vitamina C , coacazele negre ajuta sistemul imunitar, cel nervos , digestiv… Un medic zicea ca nu ar trebui sa lipseasca din nici o casa siropul de coacaze.

coacaze

Pana gasesc eu o reteta de sirop la rece (ca asta este cel mai eficient) va las o reteta de sirop fiert. Siropul de coacaze negre il puteti folosi pentru baut (cu apa minerala rece) , pentru a imbogati deserturi sau a da culoare.

Ingrediente:

–         800g coacaze negre bine coapte (atat am avut)

–         800g zahar

–         600ml apa

–         1/2 lamaie

Mod de preparare:

Coacazele se spala bine si se desprind bobitele din ciorchini. Intr-o cratita mai mare se pun bobitele si se sfarma pana compozitia devine ca un cir. Eu mi-am bagat mainile si am trebaluit dar puteti face operatia asta cu ajutorul unui mixer vertical.

coacaze.4jpg

La aceasta compozitie am adaugat 600ml de apa si 100g de zahar . Compozitia astfel formata o lasati sa stea la rece peste noapte sau cel putin cateva ore.

A doua zi strecurati totul printr-un tifon sau panza alba .

coacaze5

Adaugati zaharul ramas si puneti la fiert potrivit. Coacazele negre gelifica repede asa ca siropul nu trebuie fiert mult deoarece ….poate deveni peltea.

Nu uitati sa strangeti spuma iar cand este aproape gata sa adaugati zeama de lamaie.

Siropul se lasa la racit in vasul in care a fiert. Se toarna rece in sticlute curate si uscate. Eu ca sa fiu sigura, dup ace spal bine sticlele si le clatesc le tin un pic in cuptor la 120 grade.

sirop coacaze

Inchideti bine sticlele, etichetati-le si nu uitati ca siropul de coacaze negre va impresiona intotdeauna. Al meu a impresionat la Campionatul International de Gatit !

sirop coacaze3

Spor la treaba!

 

Single Post Navigation

1 thoughts on “Sirop de coacaze negre

Lasă un comentariu