Prăjiturici şi alte dulciuri.

Mamaliga cu cartofi

Picture 071

Stiu ca unii se minuneaza cand aud de mamaliga cu cartofi sau stramba din nas.Eu va zic atat, macar o data in viata incercati. Mamaliga asta nu e asa aparuta din senin ci are povestea ei.

Povestea mamaligii cu cartofi vine din Bucovina mea draga. Acolo, mai ales in Bucovina de Nord este ceva atat de firesc si atat de des facuta incat au aparut ustensile speciale pentru prepararea ei.

Asa-i  ca nu ati vazut o masa (scaun) de invartit mamaliga cu cartofi? Iaca un model ce are cam 70 de ani vechime. Modelele mai noi seaman cu scaun cu capac, frumos pirogravate de mesteri.

Picture 073

Bucovinenii au dat nastere la asa un preparat incercand sa faca cumva economie la malai si folosind in acelasi timp un ingredient ce nu lipsea nimanui. In vremurile in care malaiul cu greu ajungea prin Obcini si era tare pretuit a aparut o “reinterpretare” a mamaligii.

Azi am facut-o pentru ai mei si pentru voi.

Eu ,mamaliga in general o fac din ochi, acum am cantarit ingredientele ca sa va fie mai usor daca doriti sa incercati.

Ingrediente:

–         3 cartofi maricei

–         1 lingurita de sare

–         700ml apa

–         250g malai de moara (sau ceva mai putin daca este din cel grisat)

Mod de preparare:

Cartofii curatati si spalati se acopera cu apa si se dau la fiert. Cand sunt fierti se terciuesc cu furculita ( operatiune executata cum se cuvine la masa cu pricina).

Picture 074

Picture 075

Se pune iar la foc si cand compozitia bolboroseste  se  adauga malaiul cate putin si mestecand mereu. In rest se comporta la fel ca oricare alta mamaliga ,adica o invartim binisor pana cand se dezlipeste frumos de pe ceaun.

Cand este gata o rasturnam pe un fund de lemn si o servim calda cu branza ,scrob ,chisleac, ciuperci cu smantana…sau cu ce mai vreti.

Picture 076

Sper ca v-am starnit curiozitatea si mai mult, va invit sa trageti cu ochiul si la colegii mei blogerii culinari, deoarece azi sarbatorim mamaliga!!!

mamaliga cu cartofi5

Georgiana si Iolanda Voinea
Diana Duca
Daiana si Cosmin
Lacrimioara Mihaela
Alexandra Butnari 
Oana Jipa
Ioana Tone
Carmen-Ana
Mary Udrea
Bucataresele Vesele
Piri Piri e Canela 
In bucataria vesela
Radu Groza
Doina Varga
Aphextwinz Blog
Gina Bradea 
Alice Ciobanu
Laura Laurentiu
Lucian Gavrilă (Food and Beyond)
Uica Mihai
Adriana Lucia Mara
Dia.daria
Postolache Violeta
Claudia Rusu
Geta Cipaianu
Iuliana Miu
Cerasela Badr El-Din
Lili Liliana
Elena Toma
Gabriela Petre
Andreea Denisa-Dea’s Cakes
Brindusa
Iuliana Florentina Avram

Single Post Navigation

37 thoughts on “Mamaliga cu cartofi

  1. Foarte interesant, nici eu n-am mai mancat mamaliga cu cartofi, trebuie sa incerc.

  2. Interesanta combinatie ! N-am stiut de ea.

  3. n-am mancat niciodata mamaliga cu cartofi, dar ma intriga ideea 😉
    felicitari !

  4. Cristian on said:

    -Da intradevar interesanta combinatie , trebuie incercat cine stie ce bunatate este…

  5. Am lacrimat oleaca la gandul copilariei mele si la vederea unor lucruri aproape uitate. Tare frumos spus…

  6. super interesanta combinatia..o s-o incerc si eu, ca m-ai facut curioasa!

  7. Uite ca mamaliga cu cartofi n-am apucat sa mananc pana acum. Interesanta reteta, Dana. Pupicei.

  8. De mamaliga cu cartofi e prima data cand aud tare buna trebuie sa fie, sa stii ca o sa incerc!

  9. Pingback: Bulz taranesc cu oua de prepelita | Arome Culinare

  10. Romantică așa zisa masă de învîrtit mămăligă.

    În restul României îi zice WC și e la fel de des întrebuințață.

  11. Prima oarã am mâncat mãmãligã pe cartofi chiar aici in Portugalia, dar la o familie de ucrainieni; asa bunãtate ma dat pe spate, caldã cu carne…mmmm….absolut delicioasã mãmãliga ta 🙂

  12. Pingback: Mămăligă,ou ochi cu ceapă prăjită şi crispy chorizo | Sisters' Kitchen

  13. Tare interesant si chiar merita incercata si varianta asta.Imi place scaunul special si ceaonelul.Duc dorul unui ceaun de mamaliga, duc dorul aragazului pe gaz…

  14. Nu am facut niciodata dar cred ca trebuie sa fie buna!

  15. Diana on said:

    N-am mancat niciodata asa ceva , dar tare mi-ar placea (ador mamaliga) , am vazut asa ceva ieri la tv si o serveau cu o tocana de vita , mmmmmmmmmm , am salivat toata :))

  16. Pingback: Tarta cu blat de mamaliga si spanac

  17. Pingback: Rulada de Mamaliga cu Ciuperci | Retete Culinare - Bucataresele Vesele

  18. Pingback: Mămăligă în straturi | My Blog

  19. Pingback: Mămăligă în straturi | Jurnal Gustos

  20. Pingback: Mamaliga in straturi | Jurnal Gustos

  21. Pingback: Pastravi cu smantana | Prăjiturici şi alte dulciuri.

Lasă un comentariu