Prăjiturici şi alte dulciuri.

Dulceata de ceapa

 Cand am auzit prima oara de dulceata de ceapa am fost oarecum contrariata. Apoi am citit cate ceva despre acest subiect si am devenit curioasa. A urmat degustarea, care a fost una fericita fiind asociata cu foie gras. Ce credeti ca a urmat? …dorinta de a face eu aceasta delicatesa. Ei uite ca i-a venit randul si azi am facut dulceata de ceapa, confit sau  chutney si cine stie ce nume o mai fi avand. Cert  este ca merita incercat, nu in cantitati mari ci atat cat consumati intr-o perioada relativ scurta. Se poate pastra la frigider iar daca doriti o pastrare indelungata sterilizati borcanele.

Asadar daca vreti sa incercati altceva,  adica asocierea dule-sarat intr-o maniera culinara eleganta (cu mare vechime in Anglia) acordati credit acestei retete care cu siguranta nu va dezamagi.  Incercati    confitul cu friptura de pui, vanat, foie gras, branzeturi cu gusturi bine definite etc.

Dupa ce am parcurs  numeroase retete mi-am echilibrat cantitatile in felul urmator:

      Ingrediente:

-         600g ceapa rosie (curatata)

-         350 g zahar

-         300 ml vin demisec

-         50 ml otet balsamic

-         4 linguri ulei

-         1 lingurita sare

-          cate 1/ 2 lingurita de nucsoara, scortisoara, cuisoare (macinate)

       Mod de preparare:

Ceapa se curata , se taie in sferturi si acestea iar in doua. Intr-o oala cu fundul dublu punem uleiul si 4-5 linguri de zahar. Punem la foc mic si amestecam pana zaharul capata o culoare galbuie (incepe sa se caramelizeze). Aceasta operatie dureaza max. 5min. Turnam ceapa si mestecam totul usor. Cand ceapa devine usor sticloasa turnam vinul, zaharul ramas, sarea, otetul si condimentele.

Compozitia formata se lasa la foc mic cam 40 de min. Se mesteca din cand in cand si procedam ca la o dulceata obisnuita, adica observam daca s-a legat siropul si o facem dupa dorinta noastra. ( mai moale, legata). Dupa ce am terminat mi-am dat seama ca era bine sa fi pus si ceva zeama de lamaie. Degustarea am facut-o cu branza brie si cu branza de capra , dar ne-a mai ramas suficient sa incercam cu friptura .

Single Post Navigation

2 thoughts on “Dulceata de ceapa

  1. Suna excelent, merita incercat si o sa incerc aceasta reteta…….este din acea carte regala sau ne anunti cand faci din carte????Iti urez toate cele bune!

  2. Cand voi face din carte va aparea la rubrica „Cartea regala de bucate in fiecare saptamana”, probabil maine testez prima reteta si sambata voi posta. Pana atunci te imbratisez . Azi va fi un nou episod din retetele pt. Sf. Valentin.
    Cand ai vreme poti incerca si dulceata de ceapa , merita! Sigur ii vei surprinde pe musafiri langa o friptura, foie gras, branza.

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 236 other followers

