Prăjiturici şi alte dulciuri.

Salam de biscuiti de post

Salamul de biscuiti face parte din copilaria noastra ceausista. Cine nu si-a ”rupt” dintii in biscuitii aia obisnuiti sau cine nu a incercat sa-si incropeasca din cativa biscuiti ceva dulce. Tin minte ca faceam destul de des acest salam, dupa retete inventate, care de multe ori se imprastia ,dar noi tot il mancam cu placere.

Trebuie sa recunosc ca nu am facut niciodata salamul de biscuiti dupa o reteta stricta , dar acum am fost atenta la gramaje ca sa va pot impartasi reteta. Este o reteta de post, bunuta si rapida

   Ingrediente:

-         300g biscuiti obisnuiti (cat mai simpli)

-         200g zahar

-         60 ml apa

-         150 g margarina la pachet

-         3-4 linguri de cacao

-         2-3 bucati de rahat de diferite culori

-         arome dupa bunul plac (vanilie, rom, coaja de portocala sau ce va mai trece prin cap)

Mod de preparare:

Biscuitii se maruntesc (cu sucitorul sau la robot) in bucatele mici. Daca se face o macinare uniforma nu se mai observa bucatelele de biscuiti atunci cand se feliaza.

Zaharul se pune intr-o craticioara peste care se toarna apa. Apa trebuie sa fie atat cat sa imbibe bine zaharul. Se da la foc mic si se lasa sa fiarba 3-4 minute. Acest sirop de zahar se toarna peste biscuitii sfaramitati. Se adauga cacaoa, aromele , rahatulsi margarina inmuiata ( eu am pus-o la microunde cat sa fie fluida). Cu mana se amesteca bine pana se omogenizeaza. Daca vi se pare ca nu se leaga ingredientele intre ele mai faceti putin sirop.

   Pe un celofan se pune compozitia si i se da forma unui salam. Eu , pe celofan presar niste zahar tos si un pic de cacao ce va fi hainuta salamului. Apoi, celofanul se ruleaza bine, se rasucesc marginile si se da la frigider pentru cel putin o ora dar ideal ar fi cam 2 ore.

Se feliaza si…pofta buna.

 Spor la prajiturit!

Single Post Navigation

13 thoughts on “Salam de biscuiti de post

  1. Tare apetisant salamul de biscuiti!

  2. Arata tare yammy!Un weekend minunat!

  3. Salamul cu biscuiti imi aduce aminte de copilarie. Nu stiu daca mama il facea de post, cert este ca mi-ai starnit multe amintiri. Probabil voi incerca si eu reteta, de dragul vremurilor apuse.

  4. armin on said:

    buna, as dori sa va intreb cam cat timp se poate pastra salamul de biscuiti, asta daca nu i adaugam conservant?

  5. Buna, pai nu-i punem conservant, il tinem la frigider invelit in celofan 4-5 zile.

  6. Gabriela on said:

    Chiar nu mai stiam ce desert sa fac, dat fiind ca tin post. Si mi-am amintit de salam de biscuiti, ca n-am mai facut de vreo 3 ani. O.O Mult nu? Prea mult timp pt asa o bunatate. Eu mi-l aminteam cu unt si aveam impresia ca untul face salamul sa stea lipit si sa se intareasca. Dar acum mi-am amintit cum se face, datorita tie. Sper sa stea locului cand il tai ^.^ . Multumesc pt reteta!

    • Cu mult drag Gabriela. Scuze pentru intarziere si sper ca ti-a iesit .

      • Gabriela on said:

        In principiu a iesit bine. Arata bine, e lipit bine, s-a intarit. Doar ca am confundat praful de biscuiti ( despre care credeam ca mi-a ramas de la ultima coliva facuta) cu praful de usturoi. Nu am simtit usturoiul din cauza mirosului de cacao prezent in toata bucataria. Am invelit fiecare bucata in “praful de biscuiti”. Dupa ce am terminat si m-am dus la calculator, ma intrebam de ce imi miros mainile a usturoi, “Ca doar am facut salam de biscuiti, n-am umblat deloc cu usturoi”. Abia a doua zi am aflat ca ala era praf de usturoi, cand mi-a zis o prietena ca o ustura limba ( dupa prima muscatura) si ca miroase a usturoi…….. Pe drum spre casa ma tot intrebam de la ce sa fie… si gust apoi din “praful de biscuiti”…. Imi venea sa-l arunc la gunoi!!!!
        Morala: Gusta orice inainte de a pune in mancare! Mai ales la dulciuri…..

  7. Gabriela on said:

    I-am mai pus si nuca si stafide, rahat din belsug ca sa fie cat mai colorat… Mi-am dat silinta , ce s-o mai lungim….

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 233 other followers

